Harris Tweed!


Ok…nå har vi litt cross-over imellom interessefeltene mine på gang her…
…for når man leter etter en ting så finner man gjerne en annen…sånn er det bare!
Jeg lette nemlig etter instruksjoner på hvordan man vever 
HERRINGBONE TWEED
(ikke spør hvorfor, det tar for lang tid å forklare)
Og da fant jeg denne videoen om Harris Tweed, (eller Clò Mór or Clò na Hearadh på Gaelisk) som veves på de ytre Hebridene.
Så nå er jeg nesten litt religiøs.
GUKKO FIIIINT!
Jeg vil ha sko med Harris Tweed på!

One thought on “Harris Tweed!

Legg igjen en kommentar

