Den Ene Vesken


Isager-HRJ11
Jeg har veldig vanskelig for å gå forbi en veskebutikk. Et sånt utsagn kunne muligens tolkes dithen at skapene mine bugner av dem, men min kjøpekraft har ikke slikt omfang. Noe som slett ikke er en så dum begrensning, for jeg er relativt miljøbevisst og tenker på avfall og gjenbruk på alle omdråder jeg kan.

Faktum er at jeg er på en konstant søken etter VESKEN.

Den ene.
Isager-toast_20
Det er så mye lykke i å finne en veske som ikke bare fyller mine temmelig strenge kriterier til størrelse og funksjon, men som også ser kul ut og er av alminnelig god kvalitet. Den må ikke være så stor at jeg ikke finner tingene mine, da blir jeg gal i hodet og river ut alt sammen uansett hvor jeg er. Men den må ikke være for liten heller; uten å være fyllt til randen må den romme pengeboka mi, (som sannelig er på størrelse med en liten veske nå for tiden), Den Lille Kloke Boken, (der blant annet de vitale målene til alle i håndtverkerklubben står), penn, solbriller, målebånd, mobillader, hårspenner og sist men ikke minst, lesestoff. For jeg kjører buss uansett hvor jeg skal og da leser jeg. Hvis den ikke har mobillomme og i alle fall en utvendig lomme som kan romme nøkler og kortmappe så kjøper jeg ikke. Jeg hater klaffer, de er bare i veien, og alle utvendige rom MÅ ha glidelås for jeg vet hvor jeg bor og det er ikke fordi det er så fint vær.

Med alle de begrensningene er det egentlig et mirakel at jeg i det hele tatt har vesker. Min nåværende favoritt er i Kelly-grønt syntetlær, (ser helt ekte ut), og akkurat passe stor.

Nå har håndtverkeren i meg dykket ned i veskeproblematikken så jeg driver og syr en.

Grønn den også.

Quelle surprise.

Og neida, den er ikke av hesteskinn.

(foto:Ditte Isager)

Legg igjen en kommentar

