Atelier Stellaria


DSCF4550-e1421593516212Du vet den lille skriften…den som står nederst på kontrakter og som man absolutt burde lese? Den som du tror er en rad med lort fra en flue med OCD, eller en pyntebord på et ellers sterilt dokument? En dag tok jeg på meg «øynene» og leste den, nederst på nettsiden jeg var og snoka på.

Og fant ut at veverit «Atelier Stellaria» befinner seg i min egen by…i Tromsø!
Mose-detalj-e1421571478198 Charlotte Engstad lager de vakreste ting, duker og skjerf og til og med bunadsstoffer. Mine favoritter er disse pleddene, de har de mest fantastiske farger og teksturer du kan tenke deg. Den smale kontrastfargede kanten er en perfekt avslutning.

gråstein-Kopi-e1421570048587For en stoff-og-garn-nerd som meg er det spesielt å finne en vever med svennebrev i egen by…men hvis du bare liker vakre tekstiler så kan du kjøpe dem på Husfliden.

Les om hvordan hun lar seg inspirere her.

Foto: Charlotte Engstad og Bjørn Jørgensen.

Legg igjen en kommentar

